REKTÖR BİZE CAMİİ YAPSAN SANADA DUA EDECEGİZ!

5 Haziran 2015 Cuma yazildi.


Türkiye’de okullarımızda, üniversitelerimizde Bilimsel

Ar-Ge ve öncelikli öğretim, eğitim faaliyetleri ile ilgili çok sayıda eksiklikler bulunurken, öğrencilerimizin belli kesimlerce alet edilerek okullarımızın, üniversitelerimizin Kampus içerisinde mescit, cami yapımlarını istemelerini şahsen pek samimi bulmuyorum.

Dinimizce de, Müslümanlıkla da, dindarlıkla da hiçbir ilgisi yoktur. Öğrenci arkadaşlarımız iyi bir Müslüman olmak, sevap kazanmak istiyorlarsa ilk evvel okullarında ve ileride mesleklerinde başarılı olmaları gerekiyor, diye düşünüyorum.

 

Değerli öğrenci arkadaşlarımızın, okullarımızda ve üniversitelerimizde gerekli alt yapı eksiklikleri için, daha kaliteli ve yararlı Ar-Ge ve eğitim öğretim faaliyetleri  için bir araya gelerek isteklerini kamuoyu önünde duyurmaları ve dile getirmelerini arzu ederdim….

 

Diyanetin hazinesinden, tepeden inme çömez maliye bakanının çerez parasından, yada çok iyi niyetli dindar kardeşlerimizin bağışları, yada üniversite bütçesinden EÜ-Kampüsünde cami yapımı yerine, çok disiplinli laser Ar-Ge merkezinin kurulması ile inanın Allah katında çok daha fazla sevap kazanılır, dinimize ve ülkemize, gençlerimize, üniversitemize çok daha faydalı olunur…..

 

Laserteknolojisi; 21. Yüzyılda endüstride mal ve hizmet üretiminde olmazsa olmazdır. Ta 2003 yılından beri EÜ bünyesinde ‘‘Laser Ar-Ge Merkezinin’’ kurulması için gereken girişimlerde bulunuyorum, her defasında bütçede kaynak, para yok, proje yap, sponsor bul kur deyip başlarından savıyorlar…

(Koskoca Ege Üniversitesinin bir sürü kira gelirleri var, bir sürü inşaatları sürüyor, buralardan 3-5 milyonluk kaynağı rahatlıkla karşılayabilirlerdi… Maliye bakanlığının lüks makam arabaları çerez parasından da istenmelidir. Ülkenin parası, kaynakları; ülke için öncelikli alanlarda kullanılmalıdır!)
 
Değerli öğrenci arkadaşlarıma aşağıdaki kavram, tanımlara biraz zaman ayırmalarını istiyorum:
 
İSLAM DİNİ, MÜSLÜMANLIK, DİNDARLIK, LAİKLİK NEDİR?
 
İSLAM-DİNİ
·     Akıl, mantık hepsinden öte ilim dinidir.
·     Tüm insanlığın yerüstünde iyiliğini, güzelliğini, sağlıklı yaşamını ister.
·     İbadetten evvel ruhi ve bedeni temizliği şart koşar.
·     Allahın lütfettiği sayısız nimetlerin gelecek nesiller içinde korunmasını ve geliştirilmesini buyurur.
........
·     İslam-Dininde, cehalete, kine, nefrete, ayrımcılığa, sorumsuzluğa hiç yer yoktur.
·     İslam-Dini, kişisel çıkarlar için politik bir vasıta, araç, çare ise, hiç değildir.
·     İslam-Dini,  ne bir şahsın, ne bir partinin, ne bir kurumun nede bir ülkenin tekelinde değildir,
·     İslam-Dininde,  en hayırlı ibadet sağlıklı yaşamak, çalışmak ve Allaha şükretmektir.
·      İslam-Dininde,  sakalın, peçenin, başörtünün, şalvarın mescidin, caminin... kavgası olmamalıdır
 
İSLAM DİNİ;  NE KARA ÇARŞAFLARA, TÜRBANA BÜRÜNMEK NEDE GÖSTERİ İBADET ETMEK DEĞİLDİR. ARAPLAŞMAK, KARALAŞMAK  HELE GEÇMİŞ ÇAĞLARA GÖMÜLMEK TE DEĞİLDİR, 
………………………
 
MÜSLÜMANLIK;
 
GERİCİLİK DEĞİLDİR, DAHA FAYDALI VE DAHA İYİ ÖĞRENMEKTİR, BAŞKALARINA DA ÖĞRETMEKTİR,  DAHA ÇOK ÇALIŞMAKTIR, DAHA ÇOK VE KALİTELİ ÜRETMEKTİR, DAHA FAZLA KAZANMAKTIR, YENİLEŞMEKTİR, MUHTAÇLARA YARDIM ETMEKTİR, DEVLETİNE, VATANINA, SAHİP ÇIKMAKTIR, ...  
 
Müslümanlık; ne kahvehanelerde miskinlik etmek, palavra atmak, nede tarikathanelerde Allaha yakarmak, boşa zikretmek, kendine işkence uygulamak, hikayeler ve masallar anlatmak, dinlemek; değildir. Tarikat, dergah v.b. babalarına, dedelerine, şeyhlerine, üfürükçü, sahtekar, akıl hastası  hocalarına, imamlarına, falcılarına çalışmak, onlara ömür tüketmek te değildir. Bunlardan, Türbelerden, mezarlardan, tepelerden, yarar, sağlık, şifa, hayır beklemek te değildir, 
 MÜSLÜMANLAR, ALLAH ADINA, PEYGAMBERİMİZ MUHAMMED NAMINA,  ALLAH EKBER TEKBİR NARALARI İLE BİR BİRLERİNİN CANINI ALMAZLAR,  EZİYET İŞKENCE ETMEZLER.
 Müslümanlar,  Allah adına, Peygamber namına Allahu Ekber Tekbir naraları ile diğer Müslümanların, mezhep kavgaları ile bir birlerinin canına kıymazlar,
 Müslümanlar,  Allah adına, Peygamber namına Allahu Ekber Tekbir naraları ile diğer Müslümanlara, birbirlerine kötülük, işkence eziyet etmezler,
 Müslümanlar, Allah adına, Peygamber namına darda bulunan diğer Müslümanların yardımına ana koşarlar,
 Müslümanlar, Allah adına, Peygamber namına Allahu Ekber Tekbir naraları ile kendi çıkarları lehine İslam Dinini ve İslam Alemini suiistimal etmezler,
 Müslümanlar, Allah adına, Peygamber namına Dinlerine, Kuranı Kerime, devletlerine, vatanlarına, büyüklerine, sahip çıkarlar,
 Müslümanlar, Allah adına, Peygamber namına Müslüman Ülkelerinde Hıristiyanların jandarmalığına, korumalığına ihtiyaç duymazlar.
Müslümanlar, Allah adına, Peygamber namına Allahu Ekber Tekbir naraları ile görsel ibadetlere, Türkiye misali iftar sofralarına itibar etmezler
 Müslümanlar, Allah adına, Peygamber namına bilgi sahibi olarak, çok çalışarak, üreterek, birlikte güçlü, zengin, mutlu, barış huzur içinde  sağlıklı gelecekleri olur. 
…………………
 
DİNDARLIK = MÜSLÜMANLIKTIR
 
-         ALLAHA İNANMAKTIR,
-         YALNIZ ALLAHA KULLUK ETMEKTİR ,
-         ALLAHA ŞÜKRETMEKTİR,
-         BİZLERE BAHŞETTİGİ NİMETLERİNDEN EN İYİ ŞEKİLDE YARARLANMAKTIR, GELECEK NESİLLER  İÇİNDE  KORUMAKTIR.
-         ÇALIŞMAKTIR, ÜRETMEKTİR, GELİŞMEKTİR,
-         İNSANLIĞA KATKI SAGLAMAKTIR,
-         VATANINA, DEVLETİNE SAHİP ÇIKMAKTIR
-         ….
 
 
DİNDARLIK;  ALLAH ADINA KAPANIYOR,  İBADET EDİYORSUNUZ, 
 FAKAT NEDEN ALLAH ADINA DA DAHA FAZLA ÖĞRENMİYOR, ÜRETMİYOR, GELİŞTİRMİYOR, ZENGİN OLMUYORSUNUZ? 
ONUN YERİNE İSLAM DİNİ, CİHAT ADINA KULLANILIYORSUNUZ,  ONUN YERINE MÜSLÜMANLIK ADINA SÖMÜRÜLÜYORSUNUZ,
 VE FIRSAT BULDUKÇA BAŞKASININ HAKKINI ÇİĞNİYORSUNUZ!
 
DİNDARLIK; ALLAH ADINA CIHAT; AFYONU, KENEVİRİ ÇİĞNEYEREK KAFAYI BULANDIRARAK ALLAH EKBER DEYİP İNSAN ÖLDÜRMEK DEĞİLDİR.
 ……………………..
 
İslam Ülkelerini sömürenlerin, basta İngilizler olmak üzere Batılıların geçmişte olduğu gibi günümüzde kullandıkları başlıca yöntemler:
 
I.  Yozlaştırılmış dini inançları ve yobazları kullanmaktır, 
II. Halkın Müslümanların birlikteliğini azınlıkları kullanarak sabote etmektir. 
III. Müslüman devletleri her yönüyle borçlandırmak, kendilerine muhtaç ettirmektir,
IV.   Geliştirdikleri Teknolojilerini özellikle üstün silah gücünü kullanarak her yönüyle çökertmektir. 
V. Kendileri ile uyum içinde çalışabilecek, sorun çıkarmayacak Müslümanları, azınlıkları eğiterek, zenginleştirerek devlet yönetiminde yuvalanmalarını sağlamaktır…
 
………………………….
 
LAİKLİK
 
Devlet yönetiminde, toplumsal insan yaşamında dinin, inanç ve ibadet özgürlüğünün istismar edilmemesidir.

Laiklik; Şarlatanların, soytarıların, uğursuzların, akıl hastalarının, zavallıların, kara yobazların dini duyguları inançları bir vasıta, araç görerek; toplumda diğer insanları sömürmelerine karşın etken bir devlet yönetimidir.
Laiklik: İslam dininin özüdür! 
Laiklik: Yalnız yaratan yüce Allah` a kulluktur.  
Laiklik: İnanç, ibadet özgürlüğüdür, saygıdır.
Laiklik: Gerçek Müslümanlıktır.
………………………………..
 
 
 Laik cumhuriyet devlet yönetimi: Geleceğin güvencesidir, çağdaşlıktır, dünyada halklar arasında sürekli barışın garantisidir.
 
LAİK CUMHURİYET DEVLET YÖNETİMİ İSLAM DİNİNİN TEMELİNDE VARDIR. 

- KUTSAL KİTABIMIZ KURANI-KERİM; Hurafeler kitabı değildir, belli çıkarlar doğrultusunda yorumlanamaz.  
 
KUTSAL KİTABIMIZ KURANI-KERİMİ ANLAMAK VE YORUMLAMAK;  Gerekli Alt yapı Bilgileri Yanında, SAĞLIKLI, ÖNYARGISIZ, TARAFSIZ VE TEMİZ BİR ZİHNİYETE, AKLA MAHSUSTUR
 
- İnsanların din, ibadet, inanç özgürlüğü laik cumhuriyet yönetimi sayesinde güvence altındadır.
………………………………..
 
Dinin siyasette, ticarette pervasızca alet edildiği devletler kaos,  yokluk, yoksulluk, huzursuzluk içinde yok olmağa mahkumdurlar. Geçmişte böyleydi, günümüzde ve gelecekte öyledir.
Devlet, şirket işlerinde, yönetimlerinde Kilisenin nüfussiyetini, etkisini kanlı mücadelelerle, ihtilallerle, ayaklanmalarla kaldıran, önemli ölçüde azaltan Hristiyanlık Aleminde, Batılı Ülkeler ortaçağ karanlığından, kaos ve yokluklardan, ahlaksızlıklardan, açlıklardan, işkencelerden  kısa sürede kurtulup bilim ve teknolojide  ilerleyerek, gelişmişlerdir, zenginleşmişlerdir.
KISACA; ESKİ ORTAÇAĞ DAN İTİBAREN  HIRİSTİYANLIK ALEMİNDE DİNİN DEVLET VE ŞİRKET YÖNETİMLERİNDE ETKİSİNİN  AZALTILDIĞI, KALDIRILDIĞI ÜLKELERDE REFAH ARTMIŞ, İNSANLIK GELİŞMİŞTİR.
………………………….
21. Yüzyılda insanlık yaşamında Devlet yönetimlerinden din faktörü, din etkisi kalkmalıdır.  Asırlardır inançlar dinler kullanılarak insanlık linç edilmiştir. 21. Yüzyılda tün dinlerin, inançların tek bir hedefi, Allah yolunda tek bir cihatları olmalıdır; oda devlet, şirket v.b. yönetimlerden dinin uzak tutulması olmalıdır. 
 21 yüzyılda dinin egemen olduğu ülkeler büyük felaketlerle karşı karşıya kalacaklardır, Hurafelere takılı kalan, gelişmelerini aksatan, zamanın imkanlarını kullanıp kendilerini zenginleştirmeyen, bilime ve yeni teknolojilere önem vermeyen bu alanda hiç varlık gösteremeyen Müslümanlar için Arap Baharları bunun en güzel bir kanıtıdır.
Yobazların, beynikörlerin 21.yüzyılda insanlık gerçeğini anlayabilecek kapasitede değillerdir… En korkunç olanı ise, her şeyi Allah adına, cennet için daha fazla sevap kazanmak için bu şekilde yaşamalarına, mücadele etmelerine kendilerini inandırmalarıdır…..
 ……………………………………
Ek.:  ALINTI
Sorun kendinize:
250’lik IQ derecesiyle dünyaya gelmiş en parlak insan hangi dine mensuptur?
Sorun kendinize:
Neden Yahudiler bu kadar güçlüdür?

Cevabı şudur: Her çocuğa ve her gence kaliteli eğitim verirler...
Bu eğitim türü sorgulayıcı (teslimiyetçi değil), araştırıcı (ezberci değil) ve yaratıcıdır (bilgi üretmek/bulmak içindir)

Soru:
Neden Müslümanlar bu kadar güçsüzdür?
Cevap:
Yanlış eğitim verdikleri ve gelişime yararı olmayan birer eğitim sistemi uyguladıkları için (Büyük oranda Din Eksenli, Sorgusuz, Araştırmasız, Ezberci ve Dayatmacı eğitim...).

Oysa Gezegenimizde yaklaşık 1.476.233.470 Müslüman yaşamaktadır.
Yani, toplam dünya nüfusu içinde her 5 kişiden biri Müslümandır.
Her bir Hindu'ya 2 Müslüman düşmektedir,
her bir Budist'e karşılık 2 Müslüman vardır ve
her bir Yahudi'ye karşılık 100 Müslüman bulunmaktadır.

Müslümanlar bu kadar kalabalıklar ama neden güçsüzler?
Nedeni eğitim(sizlik)dir!!!

İslam Konferansı Örgütü'nün (OIC) 57 üyesi vardır ve ülkelerin tümünde sadece 500 adet üniversite bulunmaktadır. Yani üniversite başına 3 milyon Müslüman düşmektedir. Başka bir deyişle 3 milyon kişi için bir üniversite yapılmıştır (Bunların kalitesi de başka bir sorundur!).
Fakat sadece ABD'de 5 bin 758 adet üniversite vardır.

Shanghai Jiao Tong Üniversitesi tarafından 2004 yılında hazırlanan “Dünya Üniversitelerinin Akademik Deger Listesi”ne Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerin hiç birinden ilk 500’e giren tek bir üniversite yoktu.

Neden?.. Yanıt: Kalitesiz ve ezberci eğitim...

OKUMA YAZMA ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!


UNDP tarafından toplanan verilere göre Hıristiyan dünyasında okuma-yazma bilenlerin oranı % 89’dur. Bunların %98’i ise en az ilkokul mezundur ve 100 kişiden 40’ı üniversite mezunudur. 15 Hıristiyan çoğunluğa sahip ülkedeki okuma-yazma oran ise %100’dür, yani bu 15 ülkede okuma-yazması olmayan tek kişiye rastlamak olası değildir!.

Müslüman ülkelerde durum bunun zıddıdır: 100 kişiden sadece 40’ı okuma-yazma bilir ve herkesin okuryazar olduğu bir tek Müslüman ülke bulunmamaktadır! Bunların %50’si ilkokul mezundur ve sadece %2’si üniversiteyi bitirmiştir.

BİLİM İNSANLARININ ORANLARI DA ÇOK DÜŞÜK!

ABD’de toplam bilim insanı sayısı 4.000, Japonya’da 5.000’dir. 57 Müslüman çoğunluğa sahip ülkelerdeki toplam bilim adamı sayısı ise sadece 230 kişidir. (Akademisyenlerin hepsi bilim insanı değildir. Bilim insanı demek, pozitif bilimlerle aktif olarak uğraşan kişi demektir.) Ve her 1 milyon Müslüman kişiye sadece 1 bilim insanı düşmektedir.

Teknisyenler bakımından Müslüman çoğunluklu Arap ülkelerdeki durum daha da kötüdür: Her 1 milyon Müslüman Arap nüfus içinde 50 teknisyen bulunmaktadır. Hıristiyan dünyasında ise her bir milyon kişi içinde 1000 teknisyen bulunmaktadır.

NEDEN?.. YANIT: KALİTESİZ-EZBERCİ EĞİTİM VE ARGE’YE (ARAŞTIRMA GELİŞTİRMEYE) YETERLİ KAYNAK AYRILMAMASI...
ÇÜNKÜ MÜSLÜMANLAR GAYRİ SAFİ MİLLİ GELİRİN YALNIZCA % 0,2’SİNİ ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME BÜTÇESİ OLARAK AYIRIYOR.
BUNA KARŞIN HIRİSTİYAN DÜNYASI ARAŞTIRMA-GELİŞTİRMEYE % 5 ORANINDA, YANİ 25 KAT DAHA FAZLA FON AYIRMAKTADIR.

SONUÇ: İSLAM DÜNYASI YENİ BİLGİ ÜRETEBİLECEK KAPASİTEDEN YOKSUNDUR.
AYRICA DÜNYANIN ÜRETTİĞİ BİLGİYİ KENDİ HALKLARINA ÖĞRETMEKTE DE BAŞARISIZDIR.
BUNUN KANITI İSE İLERİ TEKNOLOJİ İHRACAT RAKAMLARINDA SAKLIDIR:
PAKİSTAN’IN İLERİ TEKNOLOJİ İHRACATININ TOPLAM İHRACATIN İÇİNDEKİ ORAN %1’DİR. SUUDİ ARABİSTAN, KUVEYT, FAS VE CEZAYİR’İN İSE % 0,3’TÜR.
HRİSTİYAN SİNGAPUR'DA BU ORAN % 58'DİR.

GELECEK BİLGİ TEMELLİ TOPLUMLARIN OLACAKTIR

Ilginçtir, Müslüman 57 ülkenin gayri safi milli hâsılalarının toplamı 2 trilyon doların altındadır. Buna karşın 310 milyonluk ABD tek başına 12 trilyon dolar değerinde mal ve hizmet üretmekte; Çin 8 trilyon dolar,
Japonya 3,8 trilyon dolar ve Almanya 2,4 trilyon dolarlık üretim yapmaktadır. (Satın alma gücü eşitlenerek hesaplama yapılmıştır.)

Mal ve hizmet üretimi
İspanya’da 1 trilyon doların üzerindedir. Katolik Polonya 489 milyar dolarlık mal ve hizmet üretimi gerçekleşmektedir. Budist Tayland 545 milyar dolar değerinde mal ve hizmet üretimi yapmaktadır.

İşin daha acıklı tarafı ise şudur: İslam Dünyasının gayri safi milli hâsılasının tüm dünya gayri safi milli hâsılası içindeki oranı hızla azalmaktadır.

O HALDE MÜSLÜMANLAR NEDEN BU KADAR GÜÇSÜZDÜR?
CEVAP: EĞİTİM YOKSUNLUĞU. TAM ANLAMIYLA SÖYLERSEK; KALİTELİ VE ÇAĞDAŞ EĞİTİM YOKSUNLUĞU.

ÇOK KESİN BİÇİMDE SÖYLERSEK; AKILCI OLMAYAN, EZBERCİ, TESLİMİYETÇİ, DİN EKSENLİ VE ÇAĞDIŞI EĞİTİM...

Araştırmayı yapan: Dr. Faruk Saleem – İslamabat, Pakistan
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 yorum: