Değerli Hocalarım,
Konu: TÜM OKULLARIMIZDA, ÜNİVERSİTELERİMİZDE EGİTİM ÖGRETİM ETKİNLİKLERİNİN KONTROLU!
Konu ile ilgili olarak
kendi görüş ve düşüncelerimi kısaca sizle paylaşmak istiyorum.
Türkiye genelinde bütün
üniversitelerin dersliklerinde video kamara sistemleri ile sınıflardaki tüm
aktivitelerin kayıt edilmesi, hatta online sistemi ile yayına sunulması ile
öğretim ve eğitim kalitesinin yükseleceği, olası aksaklıkların suiistimallerin
de ortadan kalkmasına katkı sağlayacağı görüşündeyim. Kimin ne yaptığı belli
olacağı gibi, öğretim üyelerinin ve öğrencilerin daha hazırlıklı derslere
katılmalarına da vesile olacaktır. Bu
yöntemin iyi bir tarafı; hocalar arasında maksatlı dedikodularından kurtulmak
için de yararlı olacağı şüphesizdir. (Bakın bazı
hocalarımız, kendi sürdükleri ders aktivitelerine bakmadan vatan kurtaran
şabanlar gibi diğer hocaların ders aktivitelerine burunlarını sokmayı
alışkanlık haline getirmişlerdir. İşin kötüsü kendilerinin öğrencilere
aktardıkları derslerin gerçek çıktılarına bakınca böyle bir uygulamanın çok
yararlı olacağını düşündüm. Buna istinaden verdiğim birçok dersin canlı video
görüntülerini kayıt edip kendime saklıyorum). Süregelen görev
sorumluluk anlayışı ile üniversitelerimizdeki eğitim, öğretim ve
ARGE-Faaliyetlerinin kalitesi yükseltilemez. Dersliklerde tüm aktivitelerin
online sistemle kaydedilmesi ve yayınlanması geçmişten gelen kötü
alışkanlıkların terkedilmesine olanak sağlayacaktır. Bu yöntem MÜDEK gibi kırtasiye işlemlerinden
çok daha fazla yararı olacağı kesindir. Müdek, Müdek
olsa, dersliklerde tüm aktivitelerin online sistemle kontrolü takibini
yani bu yöntemi şart koşardı! Yöntemin
diğer iyi bir tarafı, ana babalarda kendi çocuklarını dersliklerde takip etme
şansını bulurlardı…
Günümüz teknolojik
imkânlarından eğitim öğretimde kullanılmasından kaçınılmamalıdır diye
düşünüyorum. Bu yöntem yurt dışında uygulanmaktadır, ülkemizde de, hatta İzmir’de ekonomi üniversitesinde 3
senden beri uygulandığını öğrendim. İlk başlardaki öğretim üyelerinin ve
öğrencilerin tereddütleri zamanla kaybolmuş, bu uygulamadan memnun olmağa
başladıklarını orada çalışanlardan öğrenmiş oldum!
Yöntemin
Üniversitemizde uygulanması ile kaybedeceği yoktur tam aksine kazanacağı
çoktur. Yöntemin en az Fakültemizde, pilot uygulama olarak bölümümüzde
uygulanması konusu gündeme getirilmeli, tartışılmalıdır, en az denenmelidir.
Ben bu konuyu katıldığım sempozyum, kongre katılımlarda sunduğum bildirilerde
çekinmeden dile getiriyorum. Burada da, fırsatı yakalamışken konuyu sizlerle
paylaşmak istedim. Olası verdiğim
rahatsızlıktan ve yazı hatalarından dolayı hoşgörünüze sığınıyorum.
Saygılar
h. ozden
İzmir, 3.11.2017
0 yorum: