TÜM OKULLARIMIZDA, ÜNİVERSİTELERİMİZDE EGİTİM ÖGRETİM ETKİNLİKLERİNİN KAYDEDİLMESİ VE YAYINLANMASI!

19 Kasım 2017 Pazar yazildi.


Değerli Hocalarım,
Konu: TÜM OKULLARIMIZDA, ÜNİVERSİTELERİMİZDE EGİTİM ÖGRETİM  ETKİNLİKLERİNİN KONTROLU!

Konu ile ilgili olarak kendi görüş ve düşüncelerimi kısaca sizle paylaşmak istiyorum.

Türkiye genelinde bütün üniversitelerin dersliklerinde video kamara sistemleri ile sınıflardaki tüm aktivitelerin kayıt edilmesi, hatta online sistemi ile yayına sunulması ile öğretim ve eğitim kalitesinin yükseleceği, olası aksaklıkların suiistimallerin de ortadan kalkmasına katkı sağlayacağı görüşündeyim. Kimin ne yaptığı belli olacağı gibi, öğretim üyelerinin ve öğrencilerin daha hazırlıklı derslere katılmalarına da vesile olacaktır.  Bu yöntemin iyi bir tarafı; hocalar arasında maksatlı dedikodularından kurtulmak için de yararlı olacağı şüphesizdir. (Bakın bazı hocalarımız, kendi sürdükleri ders aktivitelerine bakmadan vatan kurtaran şabanlar gibi diğer hocaların ders aktivitelerine burunlarını sokmayı alışkanlık haline getirmişlerdir. İşin kötüsü kendilerinin öğrencilere aktardıkları derslerin gerçek çıktılarına bakınca böyle bir uygulamanın çok yararlı olacağını düşündüm. Buna istinaden verdiğim birçok dersin canlı video görüntülerini kayıt edip kendime saklıyorum). Süregelen görev sorumluluk anlayışı ile üniversitelerimizdeki eğitim, öğretim ve ARGE-Faaliyetlerinin kalitesi yükseltilemez. Dersliklerde tüm aktivitelerin online sistemle kaydedilmesi ve yayınlanması geçmişten gelen kötü alışkanlıkların terkedilmesine olanak sağlayacaktır.  Bu yöntem MÜDEK gibi kırtasiye işlemlerinden çok daha fazla yararı olacağı kesindir. Müdek, Müdek olsa, dersliklerde tüm aktivitelerin online sistemle kontrolü takibini yani  bu yöntemi şart koşardı! Yöntemin diğer iyi bir tarafı, ana babalarda kendi çocuklarını dersliklerde takip etme şansını bulurlardı…

Günümüz teknolojik imkânlarından eğitim öğretimde kullanılmasından kaçınılmamalıdır diye düşünüyorum. Bu yöntem yurt dışında uygulanmaktadır, ülkemizde de,  hatta İzmir’de ekonomi üniversitesinde 3 senden beri uygulandığını öğrendim. İlk başlardaki öğretim üyelerinin ve öğrencilerin tereddütleri zamanla kaybolmuş, bu uygulamadan memnun olmağa başladıklarını orada çalışanlardan öğrenmiş oldum!

Yöntemin Üniversitemizde uygulanması ile kaybedeceği yoktur tam aksine kazanacağı çoktur. Yöntemin en az Fakültemizde, pilot uygulama olarak bölümümüzde uygulanması konusu gündeme getirilmeli, tartışılmalıdır, en az denenmelidir. Ben bu konuyu katıldığım sempozyum, kongre katılımlarda sunduğum bildirilerde çekinmeden dile getiriyorum. Burada da, fırsatı yakalamışken konuyu sizlerle paylaşmak istedim.  Olası verdiğim rahatsızlıktan ve yazı hatalarından dolayı hoşgörünüze sığınıyorum.

Saygılar
h. ozden
İzmir, 3.11.2017

0 yorum: