AKADEMİNİN DEĞERSİZLEŞTİRİLMESİ ÜZERİNE,

30 Kasım 2019 Cumartesi yazildi.

AKADEMİNİN DEĞERSİZLEŞTİRİLMESİ ÜZERİNE;

Türkiye´de Üniversitelerindeki pek cok çarpıklıklara bir örnek;

Adı şanı ile övünülen Ege Üniversitesi Makine Mühendislgi Bölümünde Yard. Doç Dr. Statüsünde Ögretim üyeliğine başladığımda çalışma masam ve sandalyemden bir görüntü!
 Bir ay bekledikten sonra kendi paramla
dışarıdan düzgün bir sandalye alma mecburiyetinde kaldım!
Sonrada Yurtdışında bulunan ve Türkiyeye dönemek istemeyen akademisyenleri
vatan hainliği ile suçluyorlar.
Yorumlarla sizler devam edin….

………………


Öğretim üyelerine;
Doğru dürüst bir sandalye bulunamazken,
500 dolarlık bir bilgisayar verilemezken,
İnternet bağlantısı sağlanamazken,
Kütüphanelere kitap, dergi alınamazken;
Lüks makam arabalarına, misafirhanelere v.b.
Kaynak bulabilen,
SCI-dergilerinde çıkacak her yayın için
Bin dolar parayı ilan edenler,
Günümüzün üniversitelerinde
Hala hakim olan beleşçi zihniyet.
Sonrada Yurtdışından dönmek istemeyenler,
Yurtdışına gidenler, geri kaçanlar
Vatan hainliği ile suçlanıyor,
Kamuoyunda aşağılanıyor,
Mahkemeye veriliyor,
Üniversitelerden atılıyor.
Hoşa gitmeyen gerçekleri
Ben gibi dile getirenlere
Soruşturma üstüne soruşturma açılıyor,
Burunlarından kil aldırtmayan
Prof unvanlı hazretlerin her dediklerine
Ben gibi evet, çok haklisiniz demeyenlerin,
Ben gibi karşıt düşüncelerini dile getirenlerin
Akademik kariyerleri berbat ediliyor,
Maddi ve manevi zarar uğratılıyor.
Hangi kurumda olursa olsun,
(Sağırlıkla, dilsizlikle, körlükle,
Hoşa gitmeyen gerçekleri gizlemekle,
Kamuoyunu yanıltmakla,
Bu süregelen beleşçi, geri zekâlı zihniyetlerle,
Üniversitelerde bir yere varılmaz.
Sanayiyi gelişmiş batili ülkelerde
Üniversitelerdeki Eğitim ve öğretim,
Ve ARGE-faaliyetlerini takip ettikçe,
Oralarda bu alanlarda neler yapıldığını gördükçe,
Geliştirdikleri teknolojileri öğrendikçe
İsyan ediyorum,
Türkiye’ye döndüğüme pişman oluyorum.
Türkiye’de kendime,
Her şeyden evvel çevreme,
Yararlı bir olamadığıma yanıyorum.
Öğretim elemanlarının kalitesi
Üniversitenin eğitim ARGE-Faaliyetlerinin kalitesini,
Üniversitelerin toplam kalite değeri
Ülkenin yasam, güvenlik, huzur, seviye değerini
Belirleyen başlıca unsurdurlar.
Türkiye geleceğini, zenginliğini, güvenliğini,
Üniversite yapı taşları ile sağlama arayışına girmelidir.
Türkiye Üniversitelerine çeki düzen verilmelidir.

Türkiye üniversiteleri hakkında başka bir açıdan bilgi sahibi olmak istiyorsanız
İnternette üniversitelerde yolsuzluklar  v.b.  başlığını arama motorlarında tıklayın!

Ben sizin için tıkladım karşıma çıkan bizler için hoş olmayan, üzücü bilgi, haberler ve yorumlar:

I. Bir profesör ile bir doçent tutuklandı 6 Şubat 2007 09:46

Geçen Cuma günü hastaları belli medikal şirketlerine yönlendirerek haksız kazanç sağladığı gerekçesiyle ……….. Üniversitesi Tıp Fakültesi ……. Araştırma
Hastanesi ………… ve …………….. Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. ………… da tutuklanarak cezaevine gönderildi. Dün de benzer gerekçeyle Tıp Fakültesi …….Araştırma Hastanesi i Anabilim Dalı Öğretim üyelerinden Doç. Dr. tutuklandı.

II. Üniversitede doçent profesörü dövdü
DHA

…….. Üniversitesi ……….. Fakültesi …………….. Öğretim Üyesi Prof.Dr. ……………, aynı bölümde görevli Yrd.Doç.Dr. ………. kendisine hakaret ettiğini ve kafasına sandalyeyle vurduğunu öne sürerek şikayetçi oldu. Sol gözünün üzerinde ezilme meydana gelen Prof.Dr. ……. doktor raporu aldı. Yrd.Doç.Dr….. ise suçlamaları kabul etmedi. Yardımcı doçentin profesörü dövdüğü iddiası büyük yankı uyandıran üniversitenin yönetimi, olayla ilgili idari soruşturma başlattı.

Son yıllarda suların durulmadığı Muğla Üniversitesi'nde ilk olay geçen yıl yaşandı. ………. Meslek Yüksekokulu …….. Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr. ………………, idari personel …………r tarafından dövülmesiyle başlayan gerginlik, öğretim üyelerinin Rektör Prof.Dr. ……………,…… İl İnsan Hakları Kurulu'na şikayet etmesiyle tırmandı. Yönetimin üniversite dışındaki etkinliklere katılan öğrenciler hakkında soruşturma açması da büyük tepki çekerken, bardağı taşıran son damla yine bir profesörün dayak yemesi oldu.
……………

III. Profesör Doçenti dövdü iddiası
DHA
…………… Üniversitesinde görevli Prof. Dr. ……………. aynı bölümde görevli Doç. Dr. ……….. dövdüğü öne sürüldü.
…………….

IV Bu bölümün "methini" …………….. ve ……….Ü. de duydum. Öğrt. Grv. lisi arkadaşlarım hop oturup hop kalkıyorlardı. Zaten o Yrd Doç. u Prof. yapmak için açılıp sonra kapanmış. Eeee şimdi daha iyi anlaşılmıyor mu neden dünyanın en iyi 500 üniversitesi arasında Türk Üniversiteleri yok? İnanmayanlar geçen yılki Cumhuriyet gazetisinin Bilim-Teknik eklerini karıştırabilirler. Hocalar nasıl hoca oluyor, öğrt. grv. nasıl seçiliyor, asistan nasıl hocanın kültablasını boşaltıyor, nasıl saçma sapan tezler hazırlanıyor, nasıl ordan burdan bilgiler ve tezler çalınıp "benim" deniyor? Hatta geçen ayki …….., , ………., ……………….. Üniversitelerindeki çalıntı tez olayını duymuşsunuzdur. Bu adamlar hoca olacak PEHHHH.
Asıl acı olan nedir biliyor musunuz ……… daki olay 2 yıl önce olmuş ve tezi çalınan hoca matematik bölümü başkanını ve hırsız asistanı şikayet etmiş ama şikayetçiyi yani bilgisi çalınan kadın hocayı il dışına sürmüşler ders vermemişler ve "ee senin dersin yok o zaman seni okuldan atacağız" demişler hocayı atmışlar kocasınıda aynı şekilde ki adam prof bir ilçeye sürmüşler sonra karı koca ………. rektörünü mahkemeye vermişler ve kazanmışlar davayı ama Kadın hocaya hala ders vermiyorlarmış. Şimdi DÜŞÜNÜN ÜNİVERSİTELER BİLİM YUVASI FİLAN DEĞİL DALLAS GİBİ DALLAS

V. ….. Fakültesi'ndeki iki öğretim üyesinin sahte evraklarla kadroya alındığı ………… Üniversitesi, şimdi de dayak olayı ile karıştı. Belgeleri sızdırdığı gerekçesiyle eski fakülte sekreteri dövüldü.

Sayıştay'ın yaptığı denetimlerde bazı yolsuzluklar tespit edilen ……… Üniversitesi, çarpıcı iddialarla çalkalanıyor. Üniversitede iki akademisyenin sahte evraklarla kadroya alındığı, rektör tarafından usulsüz atamalar yapıldığı ve bir çok ihalede karşılaşılan yolsuzluk iddiaları, üniversitede gerilime yol açtı.
………………

…… Üniversitesi, geçtiğimiz günlerde Sayıştay müfettişlerinin hazırladığı bir raporla gündeme gelmişti. Üniversite yönetiminin hukuka aykırı, usulsüz ve suç teşkil eden 24 ayrı uygulama ile devleti 3 milyon 120 bin YTL zarara uğrattığı tespit edilmişti.

Üniversitedeki son tartışmalara bakılırsa, iddialar bunlarla sınırlı değil. Yard. Doç. Dr. …………… ve Yard. Doç. Dr. …………….. hakkında yapılan ihbarlar üzerine yeni bir soruşturma daha açıldı. İddialara göre …….. ……………. …………….59 not ortalaması ile ………….. Üniversitesi Veteriner Fakültesi'nden mezun oldu. Fakat transkript belgesi üzerinde oynama yaparak ortalamasını 60'a yükseltti

…………………………. Üniversitesinde Prof. ……………….. Prof. ………….. cinsel tacizden hapse mahkum oldu.
………………… Üniversitesi …………….. Kürsüsü Başkanı Prof. ……………., öğrencilerini elle ve sözle taciz ederken görüntülendi.
Mimar Sinan Üniversitesi akademisyeni ……………v, Seren ……..yı soyunma odasında gizli kamerayla görüntülerken yakalandı.
……………………..








0 yorum: