Doçentlik Sınavları, Üniversitelerimizin Yüzkaraları...

17 Mart 2015 Salı yazildi.


sayın ………  ……..  …….,

e-mail için teşekkürler.  doçentlik sınavı ile sizin de mağdur edilmenize üzüldüm. doçentlik sınavlarında kuruma ve jüri üyelerinin akademik unvanlarına yakışmayan  bu gibi haksızlıkların yapılmasına ve buna karşın hak aramada fazla bir şeyin yapılamamasını üzücü buluyorum. Benim yaptığım hatayı siz yapmayın, benim  yaşadığım mağduriyeti siz yaşamayın önerisinde bulunuyorum.

Bu gün keşke benim bilim dalındaki Allahsızlara ve cağ dışı bulduğum doçentlik sınavı bürokrasine karşın duracağıma, ahmak gibi adalete güvenip hak arayacağıma, Danıştay'da dava açacağıma bilim dalını değiştirseydim, bazı arkadaşların yaptığı gibi, diyorum. Bir dahaki başvuruya odaklanmanız yararlı olur.  ileride daimi kadroya geçtikten sonra yapılanların hesabını sorabilirsiniz.

Doçentlik sınavımda  gemi inşaatla başladım, inadına gemi inşaatı ile devam ettim.  Allahsız jüri üyelerinden bir kaç tanesini zamanında hastanelik etmediğime bugün hala pişmanım. Karşılarında suratlarını dağıtacağıma, duvara yumruğumu vurarak hıncımı aldım. Sonuç Mu? - Sağ elimde boksör kırığı!  O gün ( ATK- yakın dövüşçü kimliğimle)  bir kaç jüri üyesinin suratını dağıtıp hastanelik etseydim,  belki ilgilerin dikkatini doçentlik sınavına çekebilirdim!!!  Acı, fakat gerçek;  benim lanetli jüri üyelerinden bir çoğu hayır etmediler, genç yaşta hastalanıp yok oldular!!! (Alma mazlumun ahını çıkar aheste, aheste. Boşuna denmemiştir)

Kısaca siz, siz olun; bugünün Türkiye'sinde jüri üyelerinin üzerine fazla gitmeyin, unutun gitsin ve önümüzdeki döneme odaklanın. Bakın, jüri üyelerinin doçentlik sınavında çok güçlüler, sizi beklenmedik sorularla sözlü sınavda yıpratırlar, ezerler, kimyanızı bozarlar ve bunlara karşın hiç bir şeyde yapamazsınız. Ben bunu da yaşadım. Ve üniversitelerimizde her türlüsünü bulabilirsiniz, kamu oyuna yansıyan haberler bunun ispatıdır.  En son doçentlik sınavında jüri üyeleri değişmeseydi ben bugün hala yardımcı doçent olarak üniversiteden kovulmayı bekler olacaktım. Profesör  akademik unvanlı jüri gemi inşaatı jüri üyeleri her defasında ipe sapa gelmez keyfi bahanelerle ta başvuru aşmasında  eserlerim yetersiz, ilgisiz deyip başarısız değerlendiriyorlar. bende her defasında itiraz edip hakkımı aramak istedim, sonuç mu? koca bir hiç. daha sonra ülkede gemi inşaatı fakülteleri çoğalınca birazda yök teki ilgilerin insafı ile  yeni jüri üyeleri listeye katıldı. bu jüri üyeleri aynı dosyadaki daha evvel ret edilen yayınları oy birliği ile olumlu değerlendirdiler. eski malum fakülteden olan jürı başkanlığındaki birinci sözlü sınav aşamasını hatırlamak istemiyorum......geberip gitti! (Bakın beni bu üslubumla tenkit edecekler, ayıplayacaklar haliyle olacaktır, fakat bana bu  Allahsız jüri üyelerinin verdikleri manevi ve maddi zarar çoğu kişi tarafından hayal bile edilemez. (Kim bilir! benim Almanya'daki öğrencilik yıllarımda okul ve yaşam masrafları amacıyla yaptığım ve internette yayınladığım müziklerimi, resimlerimi yakıştıramamış olmalılar?)

İTÜ, Gemi İnşaatından doçentlik sınavımda seçilen jüri üyeleri, daha bilim alanlarında yapılan araştırmalardan, yeniliklerden yürütülen projelerden, aktüel konulardan hiç haberdar olmadıkları anlaşılıyor, birbirleri ile uğraşmaktan dolayı. Bakın Almanya'da  Hannover ve Hamburg Gemi İnşaat enstitüsünde  derslerini aldığım ve bir süre çalıştığım dünyaca ünlü gemi Prof. Petershagen ve Prof. Keil  akademik yaşamı boyunda gemilerde kaynak bağlantıların dayanım hesapları ve ömür analizleri (=Betriebsfestigkeit...) konularında projeler yürütmüş, dersler açmışlar. İleri zekalı jüri üyeleri benim bu konularda yaptığım çalışmaları, yayınlar gemi inşaatı ile ilgisi yoktur diye doçentlik sınavı başvurularımı 18 sene boyunca hep ret etmişlerdir. Daha sonraki , değişen jüri üyeleri aynı çalışmaları oy birliği ile kabul ediyorlar, sınava alıyorlar!!!!!  Bu uygulamaya bu mağduriyet karşın ben hala yasal hesap soramıyorum, bu jüri üyelerinin uygulaması Allahsızlık değil de nedir?

Almanya'da iken, gelin Türkiye'nin yurtdışında yetişmiş sizler gibi elemanlara ihtiyacı var, biraz ülkeye de katkınız bulunsun deniliyordu. Hemen gelin üniversitede çalışmağa başlar, yurtdışında faaliyetlerinizi ortak projelerle  sürdürürsünüz  deniliyordu. Hala deniliyor, hatta geri dönüşler teşvik ediliyor. Her nedense gelenler biraz daha tecrübeli, fakat  dışarıda işleri hazır olanlar da geldikleri gibi kaçıyorlar.

Şunu unutmayın sadece siz değilsiniz, bu konuda siz gibi mağduriyete uğrayanlardan hala yazanlar, telefon açanlar çıkıyor.

size yapılan haksızlığı içinize sığdıramıyorsanız, kişiliğinize yediremiyorsanız, ilgililere, belgeler ile durumunuzu bildirin. Kim bilir belki de jüri üyeleri kötü niyetli değillerdir, hata oluşmuş olabilir, belli bir süreden sonra hatanın düzeltilmesinde sorun yaşanıyor olabilir bir de bu acıdan bakarak moralinizi yüksek tutun.

Saygılar

izmir,16.3.2015

DrHusso


……………………………………………


Merhabalar Hocam, 


……………………………………………

Bölümünden Yrd.Doç.Dr. ……………………………………………

. Hocam, sizin doçentlikle ilgili yaşamış olduğunuz sıkıntılı süreci web sayfanızdan okudum ve azimle vermiş olduğunuz mücadelenizi takdirle karşılıyorum ve sizi tebrik ediyorum...Aynı zamanda bu çetin mücadelenin size engin bir tecrübe kazandırdığını okumuş olduğum yazılardan anlıyorum. Zira ben de benzer bir mağduriyeti yaşıyorum şu günlerde. Affınıza sığınarak size bir şey danışmak istiyorum.


…………………… döneminde doçentlik sınavına başvurdum, başvurduğum dönemde, sekiz adet SCI ve SCI-exp uluslararası yayınım, beş adet diğer indekslere giren uluslararası makalem, sekiz adet ulusal hakemli dergide makalem, sekiz adet uluslararası ve sekiz adet ulusal kongre bildirim, bir tane kongre düzenleme kurulu üyeliği, SCI ve SCI-exp dergilerde 11 adet makale hakemliği, bir yıl süre ile YÖK doktora içi araştırma bursu ile Amerika Birleşik Devletleri tecrübesi, sayısı 50'yi bulan atıflar, danışmanlığında iki adet yükseklisans öğrencisi, lisans ve lisansüstü ders yürütücülüğü, bir adet yürütücü üç adet yardımcı araştırıcı BAP projesi deneyimim bulunmakta idi. 


Dosyama oldukça güveniyordum ama eser incelemesinin sonucu 2/5 başarısız oldu. Raporlar gelmeden önce tek dezavantajımın Yrd.Doç.Dr. kadrosuna ççççççççç ayında atanmış olmam olabileceğini ve …… ayında doktor ünvanı almış olduğumu düşünmüştüm. Ama, durum öyle değilmiş. Raporlar geçen hafta elime ulaştığında şok yaşadım..Olumsuz veren jürilerden ikisi, 2013 yılında basılan  tek isimli eserimin dergisinin SCI-SCIExp kapsamına girmediği ve 2014 yılında düştüğünü belirtmeleridir. Bunu da derginin web sayfasından çıktı alarak kendilerince kanıtlamışlardır. Ancak, dosyamı hazırlarken o yayınımın basıldığı dergi sayısının indeks tarafınca tarandığını gösteren Web of Science sayfasının çıktısını almıştım. Zaten SCI-SCIExp olmayan yayının Web of Science girmediğini herkes bilir. Derginin hangi tarihte indeksten düştüğünü sormak için Thomson Reuters'a yazdım. Onlarda bana bir gün sonra döndüler ve derginin 2014, Eylül ayında düştüğünü yazdılar...Bunun üzerine telefonla defalarca  ÜAK' a ulaşmayı denedim ama başarılı olamadım. çünkü telefonlarını kesinlikle açmıyorlar. Muhatap bulamıyorum..Yönetmelikten itiraz hakkım olup olmadığını bulamadım. Hocam Sizin engin tecrübelerinize dayanarak bu durumda ne yapmam gerekir bana ne tavsiye edersiniz.. 


Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...

0 yorum: