Akülü bisikletler şehir içindeki trafik sorunlarının çözümünde katkı sağlayacağı gibi, park sorununa da çare olabilecektir. diğer taraftan yakıt dolayısıyla döviz tasarrufu ve temiz çevreye olan katkısı da küçümsenmemelidir.
Bu yeni akülü bisikletlerin Berlin’de yaygın olarak özellikle orta ve ileri yaşlardaki vatandaşların kullanıldığını, hatta bayanların bu akülü bisikletlere binip marketlere alışverişe gittiklerini gözledim. Akülü bisikletlerin performansı her gecen gün iyileştirilirken, ( bir dolumda 40 ile 80 km uzaklığa kadar sürme, süratleri 20 km/saat ile 40 km/ saat arasında değişiyor) fiyatları da düşüyor 450 Euro ile 1000 euro arasında değişebiliyor. İsterseniz mevcut bisikletinize elektrik motorlu jantlı ön tekerlekle aküyü entegre edebilirsiniz yani bütünleştirebilirsiniz.

Şehir içinde otomobil yerine bu bisikletlerin kullanımı belediyelerce ve devlet tarafından hatta sağlık sigorta şirketleri kurumları tarafından bir şekilde teşvik edilmesi gerekiyor düşüncesindeyim. Devlet bu bisikletlerin Türkiye’de ucuza üretilmesini teşvik etmelidir. (Bu yazıyı okuyanlarda bu konuyu ilgilere duyursunlar! Teşekkürler.)
İki Motosikletim yerine akülü bisikleti evden işe işten eve hatta İzmir’den cundaya ve tam tersi kullanmağa karar verdim!
0 yorum: